Skip to main content

23-Mavzu Kompyuter grafikasi va texnologiyalarini o`rnatish

 23-Mavzu Kompyuter grafikasi va texnologiyalarini o`rnatish 

Reja:

1 Kompyuter grafikasi 

2 Grafik tasvirlar 

3.Kompyuter texnologiyalari

Kompyuter grafikasi — grafik displey (monitor) ekranida tasviriy informatsiyani vizuallash („koʻrinadigan“ qilish). Tasvirni qogʻozda, fotoplyonkada, kinolenta va boshqalarda aks ettirish usulidan farqli ravishda Kompyuter grafikasida kompyuterda hosil qilingan tasvirni darhol oʻchirib tashlash, unga tuzatish kiritish, istalgan yoʻnalishda toraytirish yoki choʻzish, yaqinlashtirish va uzoqlashtirish, rakurenn oʻzlashtirish, burish, harakatlantirish, rangini oʻzgartirish va boshqa amallarni bajarish mumkin. Kitoblarni bezash, rasm va chizmalarni tayyorlashda buyumlarni loyihalash va modellarini yasashda, telereklamalar yaratishda, televizion eshittirishlar „qistirmalari“ (zastavkalari) ni, multfilmlarni yaratishda, kinofilmlarda qiziqarli kadrlar hosil qilish va boshqa koʻp sohalarda qoʻllaniladi.[1] “Kompyuter axborot texnologiyalari” liniya omboridagi “Taqdimot texnologiyalari” filialida “Informatika” profil kursida multimedia texnologiyalarini o‘qitish “Informatika” ta’lim standarti bilan tartibga solinadi. Global ta'lim maktablari uchun informatika dasturi ( rag'batlantirish ríven) multimedia texnologiyalarining rivojlanishi 11 yilga o'tkazildi. Asosiy meta-o'rganish multimedia texnologiyalari va kompyuter taqdimotlarini tayyorlash uchun turli mavzularni o'rganishdir. Buni bilishdan oldin, olimlar o'zlarini quyidagi yo'llar bilan ko'rsatishadi: Bilishni o'rganing: "multimedia" ni tushunish; multimedia texnologiyalari uchun apparat va dasturiy vositalar; faoliyatning turli sohalarida multimedia texnologiyalarini ishlab chiqishning maqsadga muvofiqligi; multimedia komponentlari; MIDI tovushini animatsiya kabi raqamli tovush sifatida vizualizatsiya qilish. O'rganilgan vazifalarga quyidagilar kiradi: tanlangan maxsus dasturiy vositalar yordamida kompyuter taqdimotini yaratish; kuylarni chalish ovozli fayllar kompyuterda; nutq tilini kompyuterda yozib oling va uni qayta ko'rib chiqing; animatsiya effektlarini engish va taqdimotlar yaratish soati uchun jonlantirilgan rasmlar bo'lish. Asosiy mavzularni ko'rib chiqish uchun Proponuetsya, yillar yoshi keladi: 1. Multimedia. Ombor: ommaviy axborot vositalari: matn, grafik, ovoz, animatsiya, video. Zastosuvannya multimedia texnologiyalari. (1 yil.) 2. Multimedia texnologiyalari uchun apparat va dasturiy vositalar. (2 soat) 3. Multimedia uchun ovoz. MIDI tovush va raqamli ovoz. Qo'shimcha universal dasturiy vositalar uchun ovozli kompakt disklardan ohanglarni dasturlash. Filmni raqamli faylga yozib olish va filmni tinglash. (1 yil.) 4. Multimediadagi matn. (1 yil.) 5. Multimediadagi grafika. (1 yil.) 6. Multimediada animatsiya. (2 yil) 7. Kompyuter taqdimotlarini tayyorlash uchun dastur tanlash. (3 yosh) Multimedia. Ombor: ommaviy axborot vositalari: matn, grafik, ovoz, animatsiya, video. Multimedia texnologiyalarining turg'unligi Nini shar yaqinida axborot texnologiyalari nabula keng tarqalgan multimedia texnologiyasi. Eng keng multimedia qo'shimchalarini etkazish uchun interfaol grafika, video, matn, ovoz, animatsiyadan foydalanish. Multimedia tizimlarining paydo bo'lishi amaliyot natijasida va nazariyaning rivojlanishi bilan tayyorlandi. Biroq, qolgan yillar davomida xuddi shunday bo'lgan keskin burilish bizni texnik va texnologik taraqqiyotni oldinga ta'minlaydi. tizimli foyda. PEOM rivojlanishidagi narx va taraqqiyot: keskin yetilgan obsyag xotirasi, tezlik kodi, grafik qobiliyati, xarakteristikalari eski xotira, video jihozlar galereyasida mavjud, lazer disklari- analog va CD-ROM, shuningdek ularni ommaviy ishlab chiqarish. Shved usullarini ishlab chiqish va o'lponlarni samarali siqish / yoqish ham muhim rol o'ynadi. Multimedia mahsulotlarini ishlab chiqish, ayniqsa, kompyuter ensiklopediyalari, elektron qo'llanmalar, reklama va o'quv dasturlarini yaratishda katta hurmatga ega. Multimedia mahsuloti nima? Birinchisi - tse dasturiy mahsulot, u interaktiv, interaktiv, dialogik, robotli rejimga asoslangan bo'lib, odamlar va kompyuterlar o'rtasida buyruqlar va buyruqlar almashinuvini uzatadi. Boshqacha qilib aytganda, o'rtada, har xil turdagi videolar va audio effektlar mavjud. Shunday qilib, multimedia mahsuloti interaktiv kompyuter texnologiyasi bo'lib, u musiqiy ustunlik, videokliplar, animatsiya, rasm galereyasi va slaydlar, turli xil ma'lumotlar bazalarini o'z ichiga olishi mumkin. Multimedia - bu kompyuterga matn, grafik, animatsiya, zo'ravonliksiz tasvirlarni, video, tovush, tilni raqamlashtirish kabi ma'lumotlarni kiritish, qayta ishlash, saqlash, uzatish va ko'rsatish imkonini beradigan texnologiyalar yig'indisidir. Kompyuterning koristuvach tugmachalarini bosish orqali siz ekranni matn bilan to'ldirishingiz mumkin; bosgan holda insha, vín vykliche pov'yazanu íz matnli danimí vídeoíinformaciu; tugmani bosganingizda musiqiy parcha eshitiladi. Misol uchun, Bell Canada, butun Kanada uchun nosozliklarni aniqlash va tuzatish uchun multimedia xizmati, maxsus va tijorat aloqalarini taqdim etadi. telefon liniyasi. Maxsus dasturlar uskunalarni ta'mirlash uchun minglab vaucherlarning qasosi texnik xavfsizlik va tahlilchilarga. Teri multimedia ishchi stantsiyasi erning hovlisiga o'xshab qolishi mumkin. Nosozlik bo'lsa, murojaat qiling signal va voqea sodir bo'lgan joyni ko'rsating. Bundan tashqari, tizim tomonidan yuborilishi mumkin elektron pochta yoki ob'ektda ko'rgan ta'mirlash guruhining barcha kerakli ma'lumotlarini faks orqali yuboring. Ovozli qo'llab-quvvatlash tizimi favqulodda vaziyatda diagnostika va tahlil qilish uchun zarur bo'lgan ma'lumotlar va sharhlarni tinglash imkonini beradi. Multimedia mahsulotlarini odamlar guruhlariga yo'naltirilganligiga ko'ra, kilka toifalariga bo'lish mumkin. Ulardan biri uyda kompyuteri bo'lganlar uchun mo'ljallangan - asosiy, ishlab chiquvchi dasturlar, barcha ensiklopediyalar va o'z qo'llaringiz bilan bajariladigan dasturlar, grafik dasturlar, oddiy musiqa muharrirlari, bolalar uchun dasturlar va o'yinlar. Ikkinchi toifa - biznes dasturlari. Bu yerda multimedia boshqa maqsadlarga xizmat qiladi. Yordam bilan taqdimotlar o'tkaziladi, biz jonli video konferentsiyalarni tashkil qilishimiz mumkin va ovozli pochta PBX ofisini noto'g'ri almashtiradi. Tovarlarning yana bir noaniq guruhi faqat fahivtsivga qaratilgan. Tse zasobi videofilmlar, kompyuter grafikasi va uy musiqa studiyalari ishlab chiqarish. Multimedia texnologiyasining imkoniyatlari cheksizdir. Multimedia biznes qo'shimchalari uchun taqdimotlarni tayyorlash va o'tkazishda ishtirok etish muhimroqdir. Uzoq vaqt oldin chet tillarini o'rgatish, ko'p darslarni o'tish uchun interaktiv shaklda o'qitish, lug'atni to'ldirish va diktant yozish uchun fonetika va alifboni o'rganish kabi dasturlar paydo bo'ldi. Zavdyaki vbudovaniy sistemy rozpínavannya movi zdiisnyuêtsya nazorat vymovi uchnya. Maboot, o'zi Bosh xususiyati bunday boshlang'ich dasturlari - í ̈hnya nafrat, hatto koristuvach o'zi joy loyihalashtirish bo'ladi, tez-tez, deb arzimas band. Zavdyaki nayavnosti zvorotny zv'azku va multimediyani takomillashtirish bilan ta'lim tizimining o'zaro ta'sirining o'rtasida tirik, ko'zni qamashtiruvchi samaradorlikka ega bo'lishi va ta'lim motivatsiyasini sezilarli darajada oshirishi mumkin. Grafika va multimedia CorelDRAW Graphics Suite X4 Corel Corp, www.corel.ru Mashhur grafik paketining ruscha versiyasi. Bugungi kunga qadar to'liq ko'rinishga ega bo'lgan CorelDRAW GS X4 ning asosiy xususiyatlaridan biri uning ConseptShare onlayn xizmati bilan qattiq integratsiyalashuvidir, CorelDRAW GS X4 vositachilarsiz maketlarni suratga olishi mumkin. axborot tizimi sayt, loyiha ishtirokchilaridan so'rang va. Ajablanarlisi shundaki, ko'plab yangi vositalar va imkoniyatlar paydo bo'ldi. CorelDRAW X4 to'plami vektor muharriri (CorelDRAW X4) va rastrli grafikalar (Photo-Paint X4), Corel PowerTRACE X4 vektorida rastrli tasvirlarni o'zgartirish tizimi, Corel CAPTURE X4 skrinshotlarini yaratish dasturi, shuningdek, qo'shimcha yordamchi dasturlarni o'z ichiga oladi. AIMP2 AIMP jamoasi, www.aimp.ru "WinAmp XXI asr". Ushbu yordamchi dastur "ko'p qirralilik sindromi" bo'lmagan qo'lda ishlaydigan o'yinchining munosib shon-shuhratiga loyiqdir, agar kichik yordamchi dasturning chakana sotuvchilari uni OT analogiga o'tkazishga harakat qilsalar, dasturga "siqilishadi". barcha yangi yangi funktsiyalar (WinAmp pleeriga nima bo'ldi). AIMP2 ixcham va mo''jizaviy tarzda o'zining asosiy vazifasini - tovushga javoban bajaradi. Yo'qmi, muhim emas musiqa fayllari, CD yoki radio. Boshqa o'yinchilarning boyliklari mavjud bo'lganda, hushyorlik bilan shaxsiy bo'lmagan hovuchlarni tebranadi. Misol uchun, siz bir soatlik pratsyuvati z dekylkom ro'yxatlarini vídvorennya, ê boy "issiq" kalitlari, xatcho'plar, imkoniyati mumkin. guruh nomini o'zgartirish to'plamdagi va ichidagi fayllar. AKVIS Noise Buster V.6.0 "Raqamli shovqin" ni bostirish dasturi. Vlasne, muammo raqamli fotografiya bilan qotib qolgan odamni ko'rishdir. Raqamli zbylshennya yo'qligi uchun yorug'likning yo'qligi tufayli rasmning shovqini sabablari boy. Va u bilan kurashayotganda, tafsilotlar buzilmasligi uchun uchinchi tomon chirog'i bilan tozalash yaxshiroqdir. DA yangi versiya original algoritm rivojlangan aniqlik rozrahunku, tafsilotlarni "ko'rsatish" bosqichini belgilaydigan "Mikro-tafsilotlar" parametrini ko'rsatib, o'rtasidagi ravshanlikni yaxshilashda parametrlarni sozlash imkoniyati ("Konturning aniqligi"). Yordamchi dastur mustaqil dastur sifatida chiqariladi va ulangan modulga o'xshaydi grafik muharrirlar(sum_sny z Adobe Photoshop, Photoshop Elements, Corel Photo-Paint, Ulead PhotoImpact va boshqalar). Vektorli grafik tasvirlarni geometrik ibtidoiy elementlar to'plami sifatida ifodalaydi. Ular tebranish nuqtalari, to'g'ri chiziqlar, qoziqlar, to'rtburchaklar va yovvoyi tebranish kabi navit, ma'lum bir tartibda splinelar kabi. Ob'ektlarga ma'lum atributlar beriladi, masalan, chiziqlarning o'rtoqligi, orqa tomonning rangi. Chaqaloqlar koordinatalar, vektorlar va primitivlar to'plamini tavsiflovchi boshqa raqamlar to'plami sifatida olinadi. Bir-biriga mos keladigan ob'ektlarni yaratishda ularning tartibi muhim bo'lishi mumkin. Vektor formatidagi rasm tahrirlash uchun joy beradi. Tasvirni masshtablash, aylantirish, yo'qotishsiz deformatsiya qilish mumkin, shuningdek vektor grafikadagi trivitatsiyaga taqlid qilish oddiyroq, rastrli grafiklarda pastroq. O'ng tomonda, terining bir xil emasligida, transformatsiya aslida shunday ishlaydi: eski rasm (yoki parcha) o'chiriladi va yangisini almashtirish yangi bo'ladi. Matematik jihatdan, kichik vektorning tavsifi o'z-o'zidan qoladi, faqat boshqa ba'zi qiymatlarni, masalan, koeffitsientlarni o'zgartiradi. Rastrli tasvir ma'lumotlar bilan o'zgartirilganda, piksellar to'plamini tasvirlash endi imkonsiz bo'lib qoladi, bu esa kamroq sonli piksellarni kattaroq (kattaroq) yoki kattaroq piksellar bilan almashtirish muammosidan kelib chiqadi. kichikroq (o'zgarish bilan). Eng oddiy usul - dekalkomning bir pikselini ranglar bilan almashtirish (eng yaqin pikselni nusxalash usuli: eng yaqin qo'shni). Yana takomillashtirilgan usullar va interpolyatsiya algoritmlari qo'llanildi, ba'zi yangi piksellar uchun qo'shiq rangi o'chiriladi, ularning kodi asosiy piksellarning yaxshilangan rang kodlaridan hisoblanadi. Shunga o'xshash darajada, kengayish Adobe dasturiy ta'minot Photoshop (bilinear va bikub interpolyatsiyasi). Bular haqida bir vaqtning o'zida har bir tasvirni ibtidoiy to'plam sifatida bo'lish mumkin emas. Taqdim etishning bu usuli shriftlarni, biznes grafikalarini masshtablash uchun tanlangan sxemalar uchun juda mos keladi va hatto turli xildagi multfilmlar va shunchaki kliplarni yaratishda keng qo'llaniladi.  



Kompyuter grafikasi va texnologiyalarini o'rnatish odatda qurilma turi (masalan, stol kompyuter yoki noutbuk) va iste'mol etilayotgan maqsadlarga bog'liqdir. Quyidagi qadamalar bilan kompyuter grafikasi va texnologiyalarini o'rnatish mumkin:

  1. Grafika Kartani O'rnatish:

    • Agar kompyuteringizda kuchli grafika yaratish uchun mo'ljallangan loyihalarni ishlatmoqchi bo'lsangiz, kuchli grafika karta o'rnatishingiz kerak bo'ladi.
    • Grafika kartalari eng kuchli ma'lumotlarni emas, balki grafika qilingan va 3D tanlangan o'yinlar, animatsiyalar, tasvirlar va videolar bo'yicha ko'rsatkichlarni oshirish uchun mo'ljallangan.
    • Grafika kartalarini o'rnatish uchun, olingan grafika karta modeli va kompyuteringizning to'g'ridan-to'g'ri xossalari haqidagi ma'lumotlar orqali to'g'ridan-to'g'ri vozmuallifning (kompyuter ning) veb-saytida yoki sotuvda ishlatilgan dastur orqali.
  2. Monitorning O'rnatilishi:

    • Grafika tajribasini yaxshi his qilish uchun sifatli monitor sifatida tanlangan va qo'llash kerak bo'ladi.
    • Qo'llash uchun monitorlarni moslashtirish uchun, kompyuteringizga solishtirilgan HDMI, DisplayPort yoki boshqa ma'lumot uzatish interfeysini qo'llashingiz kerak bo'ladi.
  3. Grafik Dasturlar va Sozlamalar:

    • Grafik uslublar, dasturlar va sozlamalar bilan tanishing. Adobe Creative Cloud dasturlari (Illustrator, Photoshop, After Effects), CorelDRAW, Blender, 3ds Max va boshqalar, grafika va animatsiya yaratish uchun mashhur dasturlar hisoblanadi.
    • Grafika dasturlari va sozlamalarni yangilab, kompyuteringizda loyihalaringiz va foydalanish uchun moslashtirishingiz muhim.
  4. O'yinlar uchun Grafika:

    • Agar o'yinlar yoki boshqa kuchli grafika sohasidagi dasturlar uchun kompyuter sotib olish bo'lsa, u eng kuchli grafika kartalari va tanasi uchun qo'llanilishi kerak bo'ladi.
  5. Yaddo yoki SSD Tanlash:

    • Grafika kartasi va texnologiyalarni ishlatishda ma'lumotlarni o'qib olish va saqlashning tezligi juda muhimdir. Ushbu maqsadlar uchun SSD (qisqartirilgan yaddo disk) yoki yaddo hajmi bo'lgan SSD tanlash ham muhimdir.
  6. Kompyuterimizning Tekisliklari:

    • Kompyuter grafikasi va texnologiyalari uchun iloji boricha ma'lumot:
      • Protsessor: Kuchli va tezkor (Intel i5 yoki i7, AMD Ryzen 5 yoki 7).
      • Operativ xotira (RAM): Kamida 8 GB, lekin kuchli loyihalar uchun 16 GB yoki undan ko'p.
      • Matn yaddo (HDD yoki SSD): O'rtacha o'lchamli yaddo bo'lsa ham, SSD o'zgarishni ko'rsatishi mumkin.
      • Quvvat tini (Power Supply): Kuchli grafika kartalari uchun kerak bo'lgan elektr energiya yetarlicha bo'lishi kerak.

Har bir tuzilgan grafika yoki animatsiya yaratish uchun kerakli ma'lumotlarni o'rganish, ustozliklar va yaxshi san'atkorlar bilan bo'lishingiz, shuningdek, yangi texnologiyalarni kuzatib borishingiz lozim.

Comments

Popular posts from this blog

22-Mavzu: Animatsion va tasvirli ma`lumotlarni ishlab chiqish vositalari bilan ishlash

 22-Mavzu: Animatsion va tasvirli ma`lumotlarni ishlab chiqish vositalari bilan ishlash  Reja:  1 Animatsion vositalar.  2 Tasvirli ma’lumotlar vositalari.  3Animatsion va tasvirli ma’lumot ishlab chiqish. Flash texnologiyasi haqida ma’lumot Flash texnologiyasiga - ShockWave Flash (SWF) formatli vektorli grafikdan foydalanishga asoslangan texnologiyadir. Bu format eng samarali grafik formatlardan bo`lmasada, SWF formati foydalanuvchilarga grafik imkoniyatlari cheklanmagan grafiklar bilan ishlovchi vositalar va natijani Web- brouzerlarda, kerakli muxarrirlarda foydalanish imkoniyatilari mavjud. Flash texnologiyasining imkoniyatlardan yana biri - bu uning moslashuvchanligidir, ya’ni bu format barcha platformalarda (MacOS tizimli Macintosh kompyuterlari yoki Windows tizimli kompyuterlarida) ishlatilishi mumkin. Yana bir qulay imkoniyati uning yordamida yaratilgan tasvirlar nafaqat animatsiyali bo`lishi, balki interfaol elementlar va tovush bilan boyitilishi hamda d...

27-Mavzu: Web saytlar yaratish uchun dasturiy ta`minotni o`rnatish

 27-Mavzu: Web saytlar yaratish uchun dasturiy ta`minotni o`rnatish Reja:  1.WEB sayt haqida ma`lumot 2 Web saytining dasturiy tamitnoti  3 Web saytini yaratish. Web-texnologiyaning (Internet-texnologiya) Web-dizayn qismini o’rganishni razmetkali til tasnifi bilan boshlaymiz. Maxsus til mavjud bo’lib, bu til yordamida matnlar, grafik ma’lumotlar Web-sahifa hujjatga joylashtiriladi va bu hujjatni barcha kompyuterda ko’rish imkoniyati mavjuddir. Bunday maxsus tillar razmetkali tillar deb ataladi. Ularning asosiy vazifasi - Web-sahifaga “ma’lumotlarni joylashtirish” va ular orasidagi aloqani (gipersaloqalar) ta’minlashdan iborat. Razmetkali tillar quyidagilarni o’z ichiga oladi: HTML (HyperText Markup Language) Dastlab World Wide Web tizimi matnli ma’lumotlarni va HTML hujjatlarni ko’rishga mo’ljallangan, matnni taxrirlovchi tilga o’xshash tizim bo’lgan. Ayni damda HTML tili WWW daga eng ommabop tillardan biri hisoblanadi. HTML tilida yozilgan ma’lumotlar o’z ichiga matn fay...

18-Mavzu:Audio ma`lumotlar bilan ishlash

 18-Mavzu:Audio ma`lumotlar bilan ishlash  Reja:  1 Audio ma`lumotlar  2 Audio ma`lumotlar bilan ishlash  3 Audio ma`lumotlar bilan ishlash afzallik va kamchiliklari 1.Kompyuter ovoz tizimi Kompyuterning ovoz kartasi ko'rinishidagi ovoz tizimi 1989 yilda paydo bo'lib, kompyuterning axborotlashtirishning texnik vositasi sifatida imkoniyatlarini sezilarli darajada kengaytirdi. Kompyuter ovoz tizimi - quyidagi funktsiyalarni bajaradigan dasturiy va texnik vositalar majmuasi: • tashqi manbalardan, masalan, mikrofon yoki magnitafondan, kirish analog audio signallarini raqamli signallarga aylantirish va keyin ularni qattiq diskda saqlash orqali audio signallarni yozib olish; • tashqi dinamik tizimi yoki minigarnituralar (naushniklar) yordamida yozib olingan audio ma'lumotlarni tinglash; • audio kompakt disklarni tinglash; • bir nechta manbalardan signallarni yozish yoki o'ynatishda aralashtirish (aralashtirish); • ovozli signallarni bir vaqtning o'zida yozib olish va ...